Na klatkach schodowych najpiękniejszych secesyjnych kamienic, w historycznych podwórkach, na zabytkowych dworcach kolejowych. Wszędzie tam, gdzie zachowały się przede wszystkim przedwojenne obiekty architektoniczne.
Każdy z koncertów będzie trwającym około trzydziestu minut występem jednego lub kilku muzyków. W otoczeniu wykonawców muzyki mogą znajdować się artyści odpowiedzialni za inny rodzaj sztuki (stylizacje, makijaż), ale efekt ich pracy będzie tworzyć wyłącznie tło dla muzyki. Muzyka jest tu wartością nadrzędną, ale dzięki umiejscowieniu dźwięku oraz samego artysty w konkretnym otoczeniu i uzupełnieniu jego wyglądu o daną stylizację, uzyskamy pewien konkretny obraz, scenę. Muzyka jest ulotna, ale potrafi pozostać w pamięci słuchaczy na długo, a uzupełniona o konkretne, niezwykłe wrażenie wizualne jeszcze bardziej wpłynie na słuchacza, na jego wrażenia, uczucia, będzie potrafiła go poruszyć. Połączenie współgrającej z architekturą muzyki z innymi dziedzinami sztuki ma pokazać, że kultura jest wszechstronna i potrafi oddziaływać na różne zmysły człowieka i nieść przyjemność.
Podczas dwunastu koncertów wystąpią różni artyści-wirtuozi, przedstawiający poszczególne instrumenty (jeden lub kilka – jak np. kwartet wiolonczel). Zabrzmi twórczość z przełomu XIX i XX wieku oraz późniejsza (także współczesna oraz improwizacje) – adekwatna do wnętrz i przestrzeni, Elementem spajającym muzycznie kolejne występy będzie zaprezentowanie przez wszystkich artystów jednej z dwunastu części Tierkreis – cyklu Karlheinza Stockhausena (należącego do najwybitniejszych awangardowych kompozytorów XX wieku) pierwotnie opracowanego na pozytywki, będącego muzycznymi wizytówkami znaków zodiaku. Dwanaście części cyklu wykonywać można w dowolnym opracowaniu (przez jeden instrument, dwa lub całą grupę). Części cyklu prezentowane przez poszczególnych artystów uzupełnione zostaną o wirtuozowski repertuar właściwy danym instrumentom.
Wszyscy zaproszeni do projektu artyści są w jakiś sposób związani z Wrocławiem, co jest kolejnym ważnym aspektem projektu Zapomniane Miasto – zależy nam na prezentacji artystów rodzimych, jak również tych pochodzących z naszego miasta, ale funkcjonujących obecnie w innych ośrodkach muzycznych, lub tych, którzy, choć nie wywodzą się ze stolicy Dolnego Śląska, od wielu lat tu działają.
Obok dwunastu koncertów, na sam koniec, przewidziana jest także otwarta zabawa-potańcówka oberkowa, która odbędzie się w Mleczarni. Zagra tam znakomity zespół Janusz Prusinowski Kompania – będzie to okazja do prezentacji jeszcze jednego gatunku muzyki, a także podsumowanie całego projektu dla twórców i odbiorców.
ZAPOMNIANE MASTO
maj – sierpień 2016, Wrocław
8.05.2016, niedziela, godz. 18:00
Dworzec Nadodrze, pl. Staszica 50
Kajetan Galas – organy Hammonda
15.05.2016, niedziela, godz. 18:00
ul. Traugutta 106
Aleksandra Wasik – wibrafon
29.05.2016, niedziela, godz. 18:00
ul. Szewska 19–21
Rafał Łuc – akordeon
12.06.2016, niedziela, godz. 18:00
ul. Krasińskiego 21–23
Jacek Hałas – lira korbowa
26.06.2016, niedziela, godz. 18:00
Dawna Klinika Psychiatrii i Chorób Nerwowych, ul. Bujwida 44
Igor Gawlikowski – gitara elektryczna
3.07.2016, niedziela, godz. 18:00
Dawny Dworzec Kolejki Wąskotorowej, pl. Staszica 2A
Zbigniew Pilch – skrzypce barokowe
10.07.2016, niedziela, godz. 18:00
ul. 3 maja 13D
Tomasz Hajda – puzon
17.07.2016, niedziela, godz. 18:00
ul. Łukasińskiego 3
Michał Lasota – perkusja
24.07.2016, niedziela, godz. 18:00
ul. Wierzbowa 15
Polish Cello Quartet
14.08.2016, niedziela, godz. 18:00
ul. Świdnicka 36
Malwina Lipiec – harfa
21.08.2016, niedziela, godz. 18:00
ul. Skargi 20
Władysław Kosendiak – saksofon
28.08.2016, niedziela, godz. 18:00
KS Gwardia, ul. Krupnicza 15
Janusz Prusinowski Kompania
After party – potańcówka oberkowa
28.08, , niedziela, godz. 19:30
Mleczarnia, ul. Włodkowica 5
Janusz Prusinowski Kompania
Wstęp wolny