Przez trzy dni, począwszy od piątku, 2 grudnia, w przepięknych wnętrzach Auli Leopoldyńskiej i Oratorium Marianum rozbrzmiewać będą utwory należące do tzw. kanonu muzyki a cappella (określenie muzyki przeznaczonej na chór bez towarzyszenia instrumentów - przyp. red.) w wykonaniu najlepszych polskich chórów akademickich.
Jak zapewnia dyrektor artystyczny festiwalu-Małgorzata Sapiecha - Muzioł, program koncertów zapowiada się bardzo ciekawie i różnorodnie. Będzie można bowiem posłuchać zarówno muzyki poważnej z różnych epok, jak i wokalnych opracowań przebojów muzyki pop. Na finał festiwalu wrocławscy melomani usłyszą monumentalne dzieło Wolfganga Amadeusza Mozarta – Requiem d-moll.
Mająca wieloletnią tradycję impreza od początku swego istnienia organizowana jest przez Akademicki Chór Politechniki Wrocławskiej i skupia rokrocznie najlepsze zespoły akademickie z Polski oraz zagranicy. Ich wysoki poziom artystyczny i umiejętności wokalne robią wrażenie, biorąc pod uwagę fakt, że szeregi typowego studenckiego chóru zasilają w głównej mierze hobbyści i pasjonaci. Oprócz śpiewających studentów od kilku lat w ramach festiwalu występują również zawodowe zespoły wokalne. We Wrocławiu gościli już m.in. Affabre Concinui, Camerata Silesia, Capella Gedanensis. Tradycją stało się także prezentowanie na zakończenie festiwalu wielkiej formy wokalno-instrumentalnej, z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej i solistów. Więcej informacji na temat festiwalu na stronie: www.chor.pwr.wroc.pl.