Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wrocław
Wibracje Taneczne w Imparcie

Wydarzenie odbędzie się 2010-05-21
     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Trzy spektakle solowe, odmienne podejście do ruchu, czasu i przestrzeni, różne postawy wobec ciała i kontaktu z widzem.

Ophelia is not Dead - Spektakl został zrealizowany w ramach międzynarodowego projektu DanceWEB Europe Scholarship Programme for Contemporary Dance w Wiedniu w 2008r.

Przedstawienie inspirowane tekstami: Fale Virginii Woolf, Śmierć Ofelii Stanisława Wyspiańskiego, Bóg i latanie Aglai Veteranyi.

Monika Wasilewska, Gazeta Wyborcza Łódź: „Choreografia młodej artystki irytuje, przeszkadza, boleśnie wwierca się w estetyczne nawyki odbiorców. I, co gorsza, aktorka ma prawo potraktować te zarzuty jak komplement. Bo ponowocześnie rozumiany taniec nie jest po to, żeby się podobać. […] [S]pektakl staje się tanecznym metakomentarzem, obnażającym kolejne etapy wyciskania z ciała sztuki - choreografii. […] Jeśli w "Umwelt" Maguy Marin choreografią może być nawet jedzenie jogurtu, to spektakl Chlewińskiej jest niemal klasyczny.

Marta Olejniczak, Nowa Siła Krytyczna: „Spektakl "Ophelia is not dead" idzie na przekór popularnym oczekiwaniom i zwraca się ku widzowi, który zechce, tak samo jak jego autorzy, stawiać sobie pytania dotyczące jego ekspresji i inspiracji podczas tworzenia. […] I tak, jak nieuchwytne są zapisane przez autorkę [Virginia Woolf] obrazy, które ulegają zmyciu przez kolejną falę słów, tak równie ulotny zdaje się ruch Izabeli Chlewińskiej. Jej ciało zastyga w formie swobodnych, gestycznych skojarzeń tylko na chwilę, by za ułamek sekundy z centrum ciała wyrzucić serię spontanicznych ruchów. […] Tancerka wije się po podłodze, odtwarza kolejny sekwencje przygotowanej choreografii. Do powtarzanego elementu dokłada kolejną sekwencję. Rozpiętość jej ciała i przeciwstawne wektory ruchu sugerują rozpad, dezintegrację. Oglądamy studium pracy nad ruchem.



21.05.2010 / godz. 19.00 / Centrum Sztuki Impart


opracowanie red.



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl